Які критерії психологічної готовності дитини до школи? 1. Соціально-психологічна готовність до школи: учбова мотивація (хоче йти в школу; розуміє важливість і необхідність учення; виявляє виражену цікавість до отримання нових знань); - уміння спілкуватися з однолітками і дорослими (дитина легко вступає в контакт, неагресивний, уміє знаходити вихід з проблемних ситуацій спілкування, визнає авторитет дорослих);
- уміння прийняти учбове завдання (уважно вислухати, з потреби уточнити завдання).
2. Розвиток шкільно-значущих психологічних функцій:- розвиток дрібних м'язів руки (рука розвинена добре, дитина упевнено володіє олівцем, ножицями);
- просторова організація, координація рухів (уміння правильно визначати вище - нижче, вперед - назад, зліва - справа);
- координація в системі очей - рука (дитина може правильно перенести в зошит простий графічний образ - узор, фігуру - зорово сприйманий на відстані (наприклад, з книг);
- розвиток логічного мислення (здатність знаходити схожість і відмінності різних предметів при порівнянні, уміння правильно об'єднувати предмети в групи за загальними істотними ознаками);
- розвиток довільної уваги (здатність утримувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин);
- розвиток довільної пам'яті (здібність до опосередкованого запам'ятовування: пов'язувати матеріал, що запам'ятовується, з конкретним символом /слово - картинка або слово - ситуація).
Які вимоги пред'являє школа до розвитку мови дитини? - Уміння правильно вимовляти всі звуки мови і розрізняти їх на слух;
- Уміння вживати різні частини мови точно по сенсу;
- Уміння використовувати в мові синоніми, антоніми, іменники з узагальнюючим значенням;
- Уміння відповідати на питання і задавати їх;
- Уміння самостійно передавати зміст літературних текстів;
- Уміння складати розповіді про предмети (за планом, запропонованому дорослим, по картинці, по серії сюжетних картинок);
- Кругозір (уявлення дитини про світ достатньо розгорнене, розвинена пам'ять, увага, інші
інтелектуальні здібності).
|