Початок
відвідування дитиною дошкільного закладу – дуже напружений період, який вимагає
від неї перебудови всіх уявлень і стосунків з оточуючими людьми, включення її в
нову соціальну ситуацію. Процес адаптації до нових умов через низку обставин –
вікових особливостей, стану здоров’я, типу нервової системи, стилю виховання,
розвитку ігрових, комунікативних навичок тощо – у різних дітей відбувається
по-різному. Одні діти легко налагоджують контакти з дітьми і дорослими,
пристосовуються до нових вимог, режиму; процес адаптації у них проходить легко
і безболісно. У інших зміна соціальних стосунків, умов існування викликають
значні труднощі, дитина стає неспокійною, примхливою, замкнутою тощо.
Порушується емоційна рівновага, травмується психіка.
Під
час адаптації малюка до дошкільного закладу велике значення у забезпеченні
психологічного комфорту має особистісно-орієнтований підхід, який передбачає
визначення єдиних вимог виховання в родині і в дитячому садку.Щоб процес
пристосування дитини до нових умов пройшов максимально безболісно, необхідно
приготувати її до цього. За кілька тижнів до того, як дитина почне відвідувати
дитячий садок, доцільно змінити час перебування з нею батьків, спробувати
наблизити режим дитини вдома до режиму дитячого закладу, який вона має
відвідувати. Не залишайте з першого ж дня дитину у дитячому садку до вечора.
Треба поступово збільшувати тривалість перебування з 1,5 – 2,5 годин на день.
|