Сайт директора НВК №3 м.Кам'янське

Вівторок, 07.05.2024, 11:50

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Батьківська сторінка » Батьківська сторінка

З шести або з семи років потрібно віддавати дитину в 1 клас?

Однозначно відповісти на це питання не можна, оскільки необхідно враховувати ряд чинників, що визначають підготовленість дитини до навчання. Саме від того, наскільки дитина розвинена фізично, психічно, розумово і особово, а також як стан здоров'я дитини, і залежатиме, з якого віку йому необхідно почати навчання в школі. Має значення весь комплекс чинників, що визначають рівень розвитку дитини, при якій вимоги систематичного навчання не будуть надмірними і не приведуть до порушення його здоров'я.

Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно більше неуспішних, і не тільки в першому класі. Добре підготовлена до школи дитина повинна уміти планувати свою діяльність:

 - якщо дитина може поставити мету і досягти її – ми говоритимемо про високий рівень планування;

 - якщо малюк, поставивши мету, здійснить її лише частково, - це середній рівень планування;

 - якщо дії дитини абсолютно не відповідають поставленій меті або дитина діє хаотично, абсолютно не намагаючись досягти мети, ми маємо справу з низьким рівнем розвитку даної якості.

Дуже важлива характеристика готовності до школи – це уміння контролювати результат своїх дій:

 - якщо дитина може самостійно порівняти результат своїх дій з поставленою раніше за мету, можна вважати, що у нього високий рівень контролю;

 - якщо дитині вдається це тільки частково, за участю дорослих, можна говорити про середній рівень розвитку функції контролю;

 - якщо дитина абсолютно нездатна співвіднести свої результати з поставленим завданням – це низький рівень розвитку контролю.

Мотивація навчання, як прагнення знаходити приховані властивості предметів, закономірності у властивостях навколишнього світу і їх використання – обов'язкова умова готовності дитини до школи.

 - При низькому рівні розвитку даної характеристики малюк орієнтується тільки на безпосередньо доступні органам чуття властивості предметів.

 - Якщо дитина прагне використовувати деякі узагальнені властивості навколишнього світу, ми констатуємо середній рівень розвитку мотивації учення.

 - При високому рівні розвитку учбової мотивації у дитини спостерігається явне прагнення знаходити приховані від безпосереднього сприйняття властивості навколишнього світу, визначати закономірності і використовувати їх в своїй діяльності.

Розглядаючи рівень розвитку мислення, ми повинні мати на увазі наступне:

 - високий рівень розвитку інтелекту характеризується умінням слухати іншу людину, виконувати такі логічні операції, як аналіз, узагальнення, порівняння, класифікація словесних понять;

 - при середньому рівні розвитку інтелекту операції порівняння і узагальнення виконуються без помилок, а складніші операції - аналіз, синтез, абстракція і конкретизація – з помилками;

 - дитина з низьким рівнем демонструє явну відсутність уміння слухати іншої людини, припускається численної помилки у виконанні логічних операцій, як простих, так і складніших. 

Які критерії готовності дитини до навчання в школі?

До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинені елементарні математичні уявлення. Вона повинен знати:

  • склад чисел першого десятка (з окремих одиниць і з двох менших чисел);
  • як одержати число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього і віднімаючи одиницю з наступного за ним в ряду;
  •  цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9;
  • знаки +, - =, >, <;
  • назва поточного місяця, послідовність днів тижня;

Дитина повинна уміти:

  • називати числа в прямому і зворотному порядку;
  •  співвідносити цифру і число предметів;
  • складати і вирішувати задачі в одну дію на складання і віднімання;
  • користуватися знаками арифметичних дій;
  • вимірювати довжину предметів за допомогою умовної міри;
  • складати з декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
  • ділити круг, квадрат на 2 і 4 частини;
  • орієнтуватися на аркуші паперу в клітинку.

До початку навчання в школі у області розвитку мови діти повинні уміти:

  • будувати складні речення різних видів;
  • складати розповіді по картині, серії картинок, невеликі казки;
  • знаходити слова з певним звуком;
  • визначати місце звуку в слові;
  • складати речення з 3-4 слів;
  • членувати прості речення на слова;
  • членувати слова на склади (частини);
  • розрізняти різні жанри художньої літератури: казку, розповідь, вірш;
  • самостійно, виразно, послідовно передавати зміст невеликих літературних текстів, драматизувати невеликі твори.

У області уявлень про навколишній світ:

  • уміти розрізняти за зовнішнім виглядом рослини, поширені в даній місцевості;
  • мати уявлення про сезонні явища природи;
  • знати свою домашню адресу, прізвище, ім'я, по батькові батьків.

Обов'язковою умовою для прийому в школу дітей шостого року життя є досягнення ними до 1 вересня віку не менше п'яти з половиною років. Навчання дітей, що не досягли п'яти з половиною років до початку навчального року, проводиться в умовах дитячого саду.

Категорія: Батьківська сторінка | Додав: lnagay (30.11.2013)
Переглядів: 483 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Меню сайту

Сайт НВК №3

 сайт НВК №3

Форма входу

Категорії розділу

Батьківська сторінка [18]

Важливі сайти

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер
Дніпропетровщина. Наш успіх - успіх України!
Петриківський розпис
Управління освіти і науки
Дніпродзержинської
міської ради

Цей день в історії

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Державні установи

Робота

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!