Сайт директора НВК №3 м.Кам'янське

Субота, 18.05.2024, 23:36

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Мої статті

Науково-методичний супровід цілісного педагогічного процесу

                                      Мета особистісно-орієнтованої               

                                      гуманної освіти – не формувати        

                                     й навіть не виховувати, в знайти,

                                     підтримати, розвинути людину в      

                                     людині, закласти в ній механізм

                                    самореалізації

Учасники педагогічного процесу мали можливість ознайомитись з цим документом на засіданні педагогічної ради колективу, внести свої пропозиції та прийняти як керівництво  в організації своєї практичної діяльності.

Сьогодні я хочу звернути вашу увагу тільки на одному із його аспектів, який являється основним. Це "Створення адаптивного середовища відповідно до можливостей та індивідуальних здібностей      учнів”.

В умовах сучасної парадигми освіти учитель виступає в ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник ("Парадигма освіти – система основних наукових досягнень (теорій, методів) за зразком яких організується дослідницька практика в галузі освіти у визначений історичний період” Т.Кун).

Особистісно-орієнтована парадигма освіти  передбачає визначення унікальності кожного учня й індивідуальності його освітнього шляху.

Національна доктрина розвитку освіти визначає - якість освіти як головний  національний пріоритет.

        А основними цільовими настановами сучасної освіти є:

- всебічний розвиток особистості на засадах загальнолюдських та національних цінностей, науковості й систематичності знань:

  • індивідуалізація та диференціація навчання, його профільність у старшій школі;
  • запровадження особистісно-орієнтованих педагогічних технологій з метою формування освітніх компетенцій учнів.
Формування  освітніх компетенцій особистості – це поєднаннястандартизованого та  особистісно-варіативного змісту освіти.

Одним із найважливіших шляхів  досягнення їх найбільш повного відбиття є впровадження вчителями нових педагогічних технологій, які забезпечують у соціальному середовищі (учителі, учні, батьки) атмосферу єдиного державного розуміння сучасного розвитку освіти, можливість здобуття знань з індивідуальної програми, рівень об’єктивності досягнутих результатів з урахуванням навчальних можливостей кожної особистості. Це перш за все нові освітні технології – модульна, проектна, особистісно-розвивальна, інформаційна.

За результатами моніторингового контролю можливо зробити висновок, що у роботі  вчителів НВК відбувається стабільний зріст показників професійної діяльності за певними позиціями, а саме: визначена позитивна динаміка володіння змістом методик педагогічних технологій (інтерактивних), що сприяє покращенню досягнень учнів предметної освіти.

Надбанням сучасної школі є забезпечення принципу варіатив-ності освіти (школи нового типу), що передбачає диференціацію та індивідуалізацію змісту освітніх програм, форм та методів навчання.

Варіативність освіти досягається шляхом надання особистості права та вибору шляхів здобуття освіти з урахуванням її здібності, інтересів, прагнень.

При цьому згідно з Державним стандартом освіти основна школа забезпечує базову загальну середню освіту, формуючи у учнів готовність до вибору і реалізації шляхів подальшого здобуття освіти .

Зміст освіти на цьому ступені є єдиним для всіх учнів; особистісно-орієнтований підхід здійснюється завдяки варіативності методик організації навчання в залежності від пізнавальних здібнос-тей через мережу  курсів по вибору, факультативів, індивідуальних занять.

Треба визнати, що певним недоліком є розподіл інваріантної  варіативної складової.

Згідно з Державним стандартом основна школа має всього 14 % варіативної складової. Це значно зменшує можливості  вибору напрямків навчання особистості на етапі базової середньої освіти.

У старшій школi метою  освіти стає перехід до профільного навчання. Зважаючи на це, Державним стандартом передбаченні такі рівні диференціювання змісту освіти:

  • обовязкові знання, визначені стосовно певних предметних галузей у Державному стандарті;
  • профільний рівень вивчення предметів, зміст якого визначають програми, затверджені МОН;

академічний, за програмами якого вивчаються дисципліни, що безпосередньо пов’язані з профільними предметами, а також здійснюється загальноосвітня підготовка учнів, які не визначилися щодо напрямку спеціалізації.

В цілому базовий навчальний план основної і старшої школи відповідно до Державного стандарту охоплює як інваріантну, так і варіативну складові.При цьому інваріантна складова передбачає дотримання всіма середніми загальноосвітніми навчальними закладами єдиних вимог щодо освітньої підготовки учнів.Варіативна складова забезпечує індивідуальну зорієнтованість змісту освіти.Таким чином, розвиток освітніх компетенцій учня є головною складовою професійної педагогічної діяльності, що забезпечується впровадженням творчого досвіду вчителів; створенням авторських ідей, апробації елементів  й методик особистісно-орієнтованих педагогічних технологій.

Отже в поточному  навчальному році перед педагогічним колективом стоять наступні завдання:

  1. Забезпечити умови для адаптації системи управління НВК згідно найбільш повної реалізації Державних стандартів з урахуванням знання освітніх компетенцій у розвитку особистості.
  2. Створити умови для удосконалення  механізму  профільного навчання  (тільки на основі діагностування  вибирати профіль навчання).
  3. Поглибити вивчення змісту галузей Державного стандарту з метою спрямування навчального процесу на комплексний розвиток освітніх компетенцій учня.
  4. Активно впроваджувати форми і методи організації та проведення навчально-виховного процесу на засадах особистісно орієнтованого підходу , в основу яких покласти розвиток освітніх компетенцій учня.
  5. Створити умови для організації методичної роботи, зорієнтованої на особистість учителя, перед яким стоять нові задачі:
  • викликати и посилювати в учнів власні корисні мотиви діяльності;
  • вдосконалювати форми і методи організації процесу навчання;
  • активізувати систему управління щодо  впровадження Державного стандарту.
      6.Постійно оновлювати  базу даних щодо впровадження нових світових європейських, національних перспективних педагогічних технологій.
                                                                                   Директор НВК №3
                                                                                   Л.Нагай
Категорія: Мої статті | Додав: lnagay (09.11.2013)
Переглядів: 458 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Меню сайту

Сайт НВК №3

 сайт НВК №3

Форма входу

Важливі сайти

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер
Дніпропетровщина. Наш успіх - успіх України!
Петриківський розпис
Управління освіти і науки
Дніпродзержинської
міської ради

Цей день в історії

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Державні установи

Робота

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!