Сайт директора НВК №3 м.Кам'янське

Неділя, 05.05.2024, 04:36

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Охорона життя і здоро'я » Охорона

Виховання потреби у здоровому способі життя як базова здоров’язберігаюча технологія

Утвердження загальнолюдських цінностей, збереження здоров’я громадян України є винятково актуальною проблемою сьогодення. Інтерес до питань здоров’я  викликаний насамперед соціальним замовленням суспільства на особистість, здатну до здорового способу життя та бути корисною суспільству.
Збереження та зміцнення морального, фізичного та психічного здоров’я вихованців є одним із пріоритетних завдань загальноосвітньої школи, на що наголошує Концепція загальної середньої освіти. Тобто навчальний заклад сьогодні має створити оптимальні умови для збереження та зміцнення здоров’я учасників
навчально-виховного процесу.
Упровадження школою здоров’язберігаючих технологій , відстеження рівня здоров’я школярів та його аналізу дозволили спрямувати корегуючі заходи на збереження та зміцнення їх здоров’я.
Відмічено зниження рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості учнів, що стало причиною погіршення стану здоров'я дітей. Такі зміни є результатом не тільки погіршення екологічного стану оточуючого середовища, а й невідповідністю шкільного освітнього середовища державним санітарним правилам і нормам улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, а саме: порушення повітряно-теплового режиму, освітлення, рухового режиму.
Серед проблем, які виникли у процесі реалізації оздоровчої функції освіти, відзначається слабке матеріальне забезпечення, що у свою чергу знижує рівень комфортності середовища, яке негативно впливає на здоров’я всіх учасників освітнього процесу: недостатність методичного та інформаційного забезпечення здоров’язберігаючих технологій.
Водночас не слід забувати, що здоров’я учнів залежить від професійного здоров’я педагога, яке позначається також і на результатах усієї навчально-виховної роботи. Нездоровий педагог не може забезпечити школяру необхідний рівень уваги, індивідуальний підхід, ситуацію успіху, він не в змозі займатись і вихованням культури здоров’я учня, оскільки в цій роботі необхідний особистий приклад.
Проблема оздоровчої функції освіти складна й багатогранна. Для того, щоб вона спрацювала в навчальному закладі, необхідно не тільки бажання, а й професійна підготовка до її реалізації. З метою надання цій роботі системності скоординовано зміст діяльності шкільних методичних об’єднань учителів (МО вчителів початкових класів, МО вчителів гуманітарного циклу, МО вчителів природничо-математичного циклу та МО класних керівників) з їх самоосвітою. Питання формування здорової, гармонійно розвиненої людини, здатної до творчої самореалізації і самовдосконалення постійно розглядаються на засіданн
ях   методичної ради НВК, Ради педагогічного колективу,  нарадах при директорі та нарадах при заступниках директора, на психолого-педагогічних семінарах.
Сплановано розглянути такі питання:

1. Основні підходи до збереження та укріплення здоров’я учнів. Навчання здоров’ю у школі. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя        2.Забезпечення медико–педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у заклад. Стан викладання фізичної культури та впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально–виховний процес.
3. Психолого-педагогічні аспекти індивідуалізації навчання школярів середньої ланки. Причини порушень психологічного здоров’я учнів(ШМО вчителів гуманітарного циклу).
4. Адаптація учнів 1-го класу до навчання в початковій школі; адаптація учнів 5-го класу до навчання в основній школі, подолання шкільної тривожності (психолого-педагогічний консиліум за участю дітей, батьків, вчителів та практичного психолога)
5. Фізіологія молодшого школяра. Вплив емоційного стану на здоров’я і навчання дитини. Поради практичного психолога: як допомогти дитині впоратися з емоціями («Школа педагогічної майстерності»).
6. Про організацію роботи з попередження дитячого травматизму та забезпечення умов щодо збереження здоров’я учнів; про організацію гарячого харчування в школі; про реалізацію обласної комплексної програми «Здоров’я через освіту», стан дотримання санітарно-гігієнічних умов; про організацію літнього оздоровлення школярів(наради при директорі та при заступниках директора).   
Педагогами закладу самостійно опановується теорія та методика здоров’я-зберігаючого навчально-виховного процесу, розглядаються такі аспекти цього питання:
1. Сутність здоров’я, його складові — фізична, соціальна, психічна, духовна. Їх зв’язок і взаємовплив. Здоровий спосіб життя як умова збереження та зміцнення здоров’я.
2. Опанування сутності здоров’язберігаючих освітніх технологій (за літературою).
3. Адаптування структури, змісту та методики викладання свого предмета до впровадження здоров’язберігаючих технологій.
Треба зазначити, що тільки один учитель, який реалізує здоров’язберігаючі технології, не в змозі змінити ситуацію у школі. До цієї роботи залучається весь колектив навчального закладу.Головним критерієм ефективності всіх ланок методичної роботи є збереження й підвищення рівня здоров’я дітей та педагогічних працівників. Це дозволило виробити стратегію вирішення проблем оздоровчої функції освіти.
З 2005 року школа почала працювати над реалізацією превентивної програми „Школа проти СНІДу”, затвердженої Міністерством освіти і науки України. Дана програма реалізується у ході тренерських занять педагога-тренера (8-мі  класи) та практичного психолога Солодовнікової С.В. (9-11 кл.), у ході  засідання органів учнівського самоврядування, які проводить заступник директора з навчально - виховної роботи Кремень Т.М. Педагоги-тренери виявляють рівень обізнаності молоді про здоровий спосіб життя, формують свідомість та культуру здорового способу життя, проводять навчання підлітків-тренерів, здійснюють культування здорового способу життя та збереження здоров’я. Впровадження системи моніторингу здорового способу життя молоді проводиться через паспорти здоров’я учнів, що дає змогу робити порівняльні характеристики рівня здоров’я учнів. 
З 2008 року школа стала опорною в місті з проведення обласного культурно-оздоровчого патріотичного фестивалю «Козацький гарт».  
План роботи, розробки уроків–тренінгів з батьками, учнями школи ІІ-ІІІ ступенів вчителі закладу  презентували на обласних педагогічних виставках «Інноваційний досвід освітян  Дніпропетровщини». Робота учителя фізкультури нашого закладу Коткевича В.П.. «Інтерактивні тренінгові технології на уроках фізичної культури » була занесена до Анотованого каталогу перспективного педагогічного досвіду установ і закладів освіти Дніпропетровської області 2008 р.(частина друга, номінація «Здоровий спосіб життя та фізична культура», с.212)
Школа широко пропагує свій досвід роботи , особливостями якого є: визнання пріоритету навчально-виховної роботи на здоровий спосіб життя; гуманізація взаємин учасників освітнього процесу, забезпечення психологічного мікроклімату; становлення в учнів цілісного світогляду, здоров’язберігаючої, комунікативної та соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності; послідовне формування культури здоров’я педагогів як необхідної умови розвитку позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. В школі відпрацьована система позакласної роботи з фізичної культури: щорічно проводиться шкільна спартакіада, День здоров’я, День туризму, різноманітні спортивні свята («Нумо, хлопці!», «Нумо, дівчата!», Веселі старти, Зимові розваги, Тато, мама і Я – спортивна сім’я), що сприяє пропаганді здорового способу життя. Учні школи активні учасники та неодноразові переможці, призери  міських спартакіад.
Методика викладання навчальних предметів базується на здоров’язберігаючих технологіях та вивченні методик, які допоможуть учителю втілити в практику викладання здоров’язберігаючі технології. Творчою групою школи була розроблена  пам’ятка для вчителів  „ГІГІЄНІЧНІ ПОКАЗНИКИ, ЯКІ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ УРОК”.
Педагоги нашого закладу у своїй практичній діяльності широко використовують елементи здоров’язберігаючих технологій, що відрізняються різним підходом до охорони здоров’я і, відповідно, різними методами і формами роботи . 

Категорія: Охорона | Додав: lnagay (19.11.2013)
Переглядів: 1939 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Меню сайту

Сайт НВК №3

 сайт НВК №3

Форма входу

Категорії розділу

Охорона [11]

Важливі сайти

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер
Дніпропетровщина. Наш успіх - успіх України!
Петриківський розпис
Управління освіти і науки
Дніпродзержинської
міської ради

Цей день в історії

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Державні установи

Робота

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!