Для мене мови народів – як зорі на небі. Я не
хотів би, щоб усі зорі злилися в одну величезну, на півнеба, зірку. На те є
сонце. Але нехай сяють і зорі. Нехай у кожного народу буде своя зірка.
Р.Гамзатов
Скільки мов
на землі? Вчені називають різну кількість: від трьох тисяч до п'яти. За даними лінгвістів, з усіх мов добре вивчені лише п'ятсот; одна тисяча чотириста мов перебувають на межі вимирання (найбільша кількість їх в Австралії і США);
дві третини мов не мають писемності.
Якою ж мовою розмовляє найбільше людей? Вчені підрахували: першість
належить мандаринському діалекту китайської мови. 748 мільйонів чоловік користуються ним, що становить 68 % населення Китаю. Друге місце займає англійська мова.
Рідною її вважають 330 мільйонів
людей, а тих, для кого вона є другою і третьою мовою, у два рази більше. Російською мовою розмовляє 240
мільйонів людей. Українська мова посідає чотирнадцяте місце, але теж є
мовою - «велетом», бо кількість її носіїв становить близько 50 мільйонів осіб:
майже 38 мільйонів українців мешкають в Україні, понад 7 мільйонів українців у
східній діаспорі (на території Росії, Казахстану, Білорусії, Прибалтики,
Молдови) і понад 4 мільйони наших співвітчизників нараховує західна діаспора (в Польщі, Румунії, Словаччині, Канаді, США,
Бразилії, Аргентині, Австралії).
НВК №3 - загальноосвітній навчальний заклад з розвинутим етнокультурним
середовищем. Один з двох головних напрямків нашої діяльності – створення умов
для національної ідентифікації -
усвідомлення дітьми і підлітками своєї належності до нації, своєї
близькості і спорідненості з нею. Другий
напрямок – громадянське виховання. У зв’язку з цим, питання інтеркультурного виховання – навчання
різноманітності культур, виховання поваги та почуття гідності у представників
усіх культур, незважаючи на етнічне походження, сприйняття взаємозв'язку
загальнолюдського та національного компонентів культури в широкому значенні
набуває у нас особливого значення. Питання якісного стану викладання
української мови і літератури у закладі є постійним об’єктом контролю
адміністрації закладу.
Особливості
функціонування закладу визначили інтеграцію та інтерактивне спілкування як
головну технологічну умову, спрямовану на чітку й ефективну організацію
навчальних занять.
Духом
взаємопроникнення, переплетіння, взаємовпливом національних цінностей пронизані більшість уроків.Терпляче
ставлення до інших, чужих думок, вірувань, політичних уподобань та позицій є неодмінною
умовою в виховній змістовній кожного уроку української мови та літератури.
Уроки динамічні, а захоплююче інтерактивне спілкування учнів дає
надію на те, що головна мета - виховання
поваги і любові до мови - буде
досягнута. Важливість розвитку даної компетенції у закладі реалізується через
поетапний перехід на викладання предметної освіти українською мовою, 1-4 класи
в цьому навчальному році – українськомовні, щорічно проводиться декада української
мови і літератури, предметна освіта є обов’язковою складовою кожного з чотирьох
соціально-пізнавальних проектів річної циклограми КТС.
Взагалі, вважаю, що одним із
головних чинників, які впливають на
зацікавленість будь-яким предметом є особистість вчителя. Плекати мову повинен
фахівець високого гатунку. Це цілеспрямований професіонал,
який:
- досконало володіє навчальними програмами і методиками
їхньої реалізації;
- уміє діагностувати, моделювати і прогнозувати систему педагогічної діяльності;
- розвиває творчі здібності дітей, забезпечує емоційний
інтелект;
- використовує інновації;
- володіє навичками роботи в мережі Інтернет;
-організований, комунікативний, творчий, високодуховний, артистичний;
- любить дітей.
Директор НВК №3 Л.Нагай
|