ЧЕРГА
ДЕННА
ПЕДАГОГІЧНОЇ
РАДИ ВІД 04 ЛИСТОПАДА 2013 РОКУ
1.Методи і прийоми визначення рівня освітньої компетентності у ході
організації та проведення тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів:
- Виклики нового часу. Оцінювання учнів як компонент
педагогічної технології.
Нагай
Л.В., директор НВК;
Виселко Г.І., керівник МО
початкової освіти
-
Методи і прийоми визначення рівня освітньої компетентності у ході організації
та проведення тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів.
Паламарчук С.В., Соловйова І.В.,
вчителі початкових класів
- Концептуальна
карта як модель «майбутніх знань».
Сівідова Т.В., вчитель фізичної культури,
член МО художньо – естетичної освіти
- Методичні прийоми для узагальнення
та систематизації знань з предметної освіти.
Дудіна Л.В., вчитель англійської мови
- Асоціативні схеми.Створення на уроках ситуації зацікавленості теоретичним матеріалом.
Карабанько Ж.П., вчитель української мови
та літератури
- Шкільні перевантаження та методи їх подолання.
Солодовнікова С.В., практичний психолог
- Аналіз сучасного уроку
побудованого за тематичним принципом.
Задьора Т.Г., заступник директора з НВР
2. Про стан викладання, рівень навчальних досягнень учнів з української мови та літератури.
Кремень Т.М., заступник директора з НВР
ВСТУП ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ «МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ОСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ХОДІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ»
Школи сьогодення мають 3 іпостасі:
- зовнішня форма школи;
- зміст школи (сума знань і якостей);
- дух школи
Цими
критеріями вони і відрізняються одна від одної. Та є ще один критерій, який
суттєво впливає на становлення і розвиток будь - якого навчального закладу і
називається він просто – учитель.
Робота вчителя творча, вчитель щодня вирішує десятки нестандартних професійних завдань, вирішує їх по - своєму. Та є непорушні принципи педагогічної діяльності вчителя.
- Принцип терпіння, який творить. Цей принцип забороняє кричати на дитину, критикувати і вщент розносити її. Треба творити і чекати, сподіваючись, що наші надії здійсняться: сьогодні або завтра.
- Педагогічна любов.
- Топтання в помилках – це гріх. Треба вміти виправляти помилки.
Держава на
кожному етапі свого розвитку встановлює загальні вимоги до контролюючої діяльності
вчителя, викладача. Останнім нормативним документом, який регламентує цю
діяльність є Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджені
наказом МОН молодь спорту України від 13 квітня 2013 року № 566/19304.
Найважливішими
принципами контролю навченості (НДУ) є принципи: об’єктивності, системності,
наочності (гласності).
Принцип об’єктивності полягає в обґрунтованому вчителем змісті контрольних завдань, питань, рівному, дружньому відношенні вчителя, викладача до всіх учнів класу, в чітко визначених критеріях оцінювання.
Принцип системності полягає в чіткому визначенні кількості контрольних зрізів, при яких контроль реалізує одну мету – отримання максимально високого рівня навчальних досягнень.
Принципи наочності заключаються в проведенні відкритих випробувань усіх учнів за одними і тими ж критеріями, за запитаннями, відомими учням, в демонстрації успіхів, а не невдач.
Згідно рішення Колегії МОН України від 17.08.2000р. № 2/1-2 дидактичною одиницею для оцінювання є тема, а не урок.
Дидактична
одиниця включає в себе формування:
- знань; - особистісний
компонент;
- вмінь; - відвідування;
- навичок; - активність.
Етапи вивчення нової теми:
- ввідний – мотиваційний;
- операційно-пізнавальний;
- рефлексійно-оцінювальний.
- індуктивна ( від часток до загального);
- дедуктивна (від загального до часток);
- транс дедуктивна (від частки до частки).
Загальне – теоретичні знання.
Частка – застосування знань за
взірцем (творчо).
Отже, операційно – пізнавальний етап має наступну структуру:
1.
Етап вивчення
теоретичних знань.
2.
Етап вивчення на
рівні використання знань в стандартних умовах.
3. Етап творчого використання знань.
Постановка проблеми
Задача нашої педагогічної ради дослідити, які методи і прийоми використовуються або можуть бути використані у ході тематичного оцінювання.
Оцінювальний лист запропонованих ідей методичних об’єднань
Методичні об’єднання |
Можливості
впровадження |
Труднощі впровадження |
Початкової освіти |
|
|
Гуманітарної освіти |
|
|
Науково-природничої освіти |
|
|
Художньо-естетичної освіти |
|
|
Зворотній зв'язок (рефлексія):
- Актуальність теми;
- Інноваційність запропонованих підходів до тематичного оцінювання.
- Питання, що залишились нерозглянутими.
- Що може кожен зробити для покращення системи організації тематичного оцінювання учнів?