ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ «ШКОЛА МОЛОДОГО ДИРЕКТОРА»
Майбутнє – це не те, до чого ми рухаємось,
а те, що ми створюємо…
спочатку розумом і волею, а потім діями
Джон Шаар
Суспільні процеси, що відбуваються в державі, вимагають професійно підготовлених фахівців, які здатні ефективно працювати в сучасних умовах.
Сучасний керівник освітньої організації чи установи повинен мати ґрунтовну теоретичну підготовку, бачення освітянських проблем сьогодення;
уміти творчо осмислювати мету й завдання функціонування закладу освіти та управляти ним, перспективи розвитку; поєднувати у своїй діяльності практику і науку, впроваджувати інновації.
Процеси гуманізації і демократизації суспільства вимагають розвитку професійної майстерності і творчості керівника й підвищують вимоги до рівня організаційної культури, професійної компетентності та професіоналізму з метою забезпечення ефективності та конкурентоспроможності.
Реформування національної системи середньої освіти в Україні значною мірою детермінує «… теоретичне осмислення феномена професіоналізму педагогічних кадрів». Саме нестандартність і незаангажованість мислення, відкритість до інновацій, здатність учителів до впровадження нового в професійній діяльності спроможні привнести в цю сферу інноваційні ідеї та погляди й забезпечити цілеспрямований розвиток освіти закладу, міста, держави.
У законах України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» наголошується, що саме завдяки професійним і особистісним рисам, умінню застосовувати ефективні методи і засоби керівництва реалізується державна освітня політика й забезпечується якість освіти підростаючого покоління.
Соціально–економічний поступ України в новому тисячолітті зумовлює визначення нових пріоритетів і перспектив розвитку сучасної школи та висуває високі вимоги до освіти й педагогічної діяльності управлінця, професійна компетентність якого стає необхідною умовою нагальних соціальних перетворень.
Указом Президента України від 25.06.2013 року № 344/2013 схвалено Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, в якій визначено пріоритетні напрямки розвитку освітньої галузі, а саме :
- проведення єдиної освітньої політики, забезпечення наступності між рівнями освіти;
- модернізація мережі навчальних закладів;
- реформування системи захисту прав дітей, які потребують державної підтримки;
- створення належних умов для забезпечення реалізації права кожної дитини на виховання в сім'ї ;
- забезпечення доступності, підвищення якості та конкурентоспроможності освіти;- виховання людини інноваційного типу мислення та культури, проектування акмеологічного освітнього простору з урахуванням інноваційного розвитку освіти,запитів особистості, потреб суспільства і держави.
В умовах кардинального реформування сучасної управлінської сфери та необхідності практичного освоєння нових форм і методів управлінської діяльності перед молодими директорами навчальних закладів міста постає завдання якомога швидше опанувати такими загальними компетентностями, які інтегруються в професійну управлінську компетентність:
· стратегічна компетентність (масштабне мислення, системність, стійкість, здатність передбачати, прогнозувати, моделювати, забезпечувати партнерські стосунки, розуміння взаємозалежності, динамічності та перспективності освітньо-управлінських процесів);
· соціальна компетентність (висока корпоративність, толерантність, креативність, потреба в самоосвіті, запровадження нововведень, уміння уникати конфліктів і вирішувати Їх, здатність до вольового впливу і логічного переконання, харизматичність, управління школою як відкритою соціальною системою);
· функціональна компетентність (відтворення управлінського циклу, уміння приймати рішення, ініціативність, принциповість, високий рівень професійних знань, умінь і навичок, знання функціональних обов’язків, стиль управління, гнучкість у роботі, готовність до ризику);
· кваліфікаційна компетентність (відповідна освіта, досвід практичної діяльності, моральні якості, здатність розбиратися в сучасних інформаційних технологіях і засобах комунікацій, здатність до самооцінки власної діяльності, володіння мистецтвом управління людьми, добром і розстановкою кадрів, організаторські здібності, відповідальність, сила переконань, упевненість у власних силах, авторитет).
Мета: створення організаційно-методичних умов для успішної адаптації молодих керівників навчальних закладів.
Задачі:
· допомогти адаптуватися молодому директору до нових умов функціонування;
· визначити рівень його професійної підготовки;
· виявити утруднення в управлінській практиці;
· формування творчої індивідуальності молодого директора;
· створення умов для розвитку професійних навичок молодих директорів та підвищення рівня їх компетентності;
· розвиток потреби до професійного самовдосконалення і роботи над собою.