Сайт директора НВК №3 м.Кам'янське

Четвер, 09.05.2024, 03:50

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | | Реєстрація | Вхід

Головна » 2014 » Квітень » 10 » Управлінська діяльність з питань ОП та техніки безпеки
20:39
Управлінська діяльність з питань ОП та техніки безпеки

Управлінська діяльність директора школи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності В останні роки в нашій державі вдосконалюється законодавча база охорони праці, що визначає права і обов’язки як роботодавця, так і працівника. Пріоритетним залишається завдання збереження життя і здоров'я учнів та працівників. Розуміючи це, як директор школи, забезпечую роботу з охорони праці у закладі так, щоб створити безпечні та здорові умови праці, попередити травматизм учасників навчально-виховного процесу. Система управління охороною праці створена як суб’єкт господарювання і має передбачати підготовку, прийняття та реалізацію завдань щодо здійснення організаційних, технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на збереження життя, здоров'я учнів та працівників. Ця система є складовою частиною загальної системи управління закладом. Працюючи у школі, де одночасно протягом дня перебуває 1200 учнів та ще близько 200 працівників необхідно настільки чітко та злагоджено продумати систему керівництва охороною праці, щоб не допустити жодного порушення. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по закладу призначено відповідального за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено Службу охорони праці. Робота даної Служби направлена на забезпечення здорових та нешкідливих умов праці, навчання, відпочинку учасників навчально-виховного процесу. Протягом навчального року проводяться засідання Служби охорони праці, на яких розглядаються актуальні питання щодо безпеки життєдіяльності учнів та працівників. На засідання запрошуються керівники структурних підрозділів, класні керівники, відповідальні особи за навчальні кабінети, представники профкому, які спільно працюють над вирішенням питань щодо охорони праці в закладі. Щоквартально проводиться оперативно-адміністративний контроль за кабінетами підвищеної небезпеки; проходами та проїздами до закладу; освітленням і санітарним станом приміщень; збереженням майна закладу; дотриманням теплового режиму тощо. Наказами по навчальному закладу про організацію роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності призначені педагогічні працівники, відповідальні за створення безпечних умов навчально-виховного процесу, організацію та контроль виконання заходів щодо створення безпечних умов роботи в навчальних кабінетах, спортивних залах тощо. Наказом по закладу забезпечено постійне чергування педагогічних працівників на перервах. Після дзвінка з уроку всі учні класу виходять у коридор для проведення провітрювання класних кімнат, а після четвертого уроку – вологого прибирання. У цей час діти знаходяться під постійним наглядом чергових вчителів. Черговий адміністратор перевіряє якість проведення прибирання та допомагає черговим учителям контролювати поведінку учнів на перерві. Діти ще з першого класу знають, що бігати коридорами школи це небезпечно для всіх. Але рухова діяльність необхідна для дітей, тому класоводи, педагоги-організатори привчають дітей на перервах не просто бігати, а грати в ігри. Під час кожного уроку для учнів 1-11 класів проводяться фізкультхвилинки, динамічні паузи. Мрію організувати сучасний ігровий майданчик з безпечними тренажерами, де учні початкових класів могли б достатньо рухатися особливо у зимовий період. У теплу погоду діти виходять на подвір'я школи. Тут також вони знаходяться під постійним наглядом чергових учителів. Після уроку, якщо діти за графіком повинні обідати, то вчитель, що проводив у цьому класі урок, обов’язково веде дітей до їдальні, де на них чекає класний керівник. Після останнього уроку вчитель, що проводив останній урок, обов’язково організовано виводить учнів до гардеробу та допомагає черговому вчителю контролювати поведінку учнів під час одягання верхнього одягу. Як бачимо, кожна дитина протягом всього часу перебування у школі знаходиться під постійним наглядом педагогічних працівників. Але все ж проблема травматизму дітей як у побуті, так і у навчально-виховному процесі залишається актуальною. Принципи запобігання побутовому травматизму різні, але найголовніше і надійніше є постійна турбота дорослих про безпеку дітей вдома. Для того, щоб навчити батьків виховувати у дітях обачливість та обережність систематично організовуємо та проводимо семінари-практикуми. Наголошуємо на тому, що батьки ні в якому разі не повинні забороняти дітям гратися в рухливі ігри, сковувати їх безперервними заборонами та обмеженнями. Все потрібно робити помірковано, щоб не образити та не принизити дитину. Класні керівники постійно проводять з батьками індивідуальні бесіди, у щоденники вклеюють попереджувальні повідомлення, на кожних батьківських зборах ведеться розмова про попередження дитячого травматизму, важливість ведення здорового способу життя усіма членами родини. Але все ж наголошуємо на тому, що позитивний результат у цій роботі досягається лише за умови особистого прикладу батьків. Якщо дитина бачить, що старші порушують правила вуличного руху, легковажно ставляться до рекомендацій, то й від дитини марно вимагати чогось іншого, бо дитина, перш за все бере приклад з дорослих. Кожен педагогічний працівник несе персональну відповідальність за безпеку дитини у школі. Тому проведення необхідних інструктажів перед проведенням певних заходів у підпорядкованому мені закладі є першочерговим і постійно контролюється. Класні керівники проводять бесіди, виховні години, екскурсії, виставки, практичні роботи, тренування на території автомайданчика, випускаються тематичні газети, агітки, створюються учнями презентації, пишуться твори, диктанти та інше щодо попередження травматизму учнів. Колегіум, як заклад нового типу, створений для навчання здібних та обдарованих дітей. Перед педагогами стоїть завдання: організувати систему роботи у закладі так, щоб гармонійно взаємодіяли навчання та відпочинок, щоб дитина не почувалася хворою та втомленою. Тому не менш важливим є й те, як підлітки ставляться до власного здоров'я, чи мають вони свідоме ставлення до його збереження. На жаль, як показує практика, у свідомості підлітків здоровий спосіб життя не є важливим елементом культури, тому завдання сучасної школи – створити для учнів позитивне навколишнє середовище, позитивний мікроклімат, систематично проводити профілактичну роботу. У Законі України «Про загальну середню освіту» в статті 5 зазначено, що завданнями загальної середньої освіти є: виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців). А в статті 22 говориться про те, що загальноосвітній навчальний заклад повинен забезпечувати безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формувати гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців). І що відповідальність за організацію харчування учнів покладається на керівників цих навчальних закладів. Ось чому тема створення у школі здоров'язберігаючого середовища є такою актуальною. Ключовими компетентностями, що сприяють здоров’ю і якими повинні володіти учні для успішної соціалізації, є наступні: - навички раціонального харчування; - навички рухової активності та загартування; - санітарно-гігієнічні навички; - навички організації режиму праці та відпочинку; - навички самоконтролю; - навички мотивації успіху та тренування волі; - навички управління стресами; - навички ефективного спілкування; - навички попередження конфліктів; - навички співчуття (емпатії); - навички поведінки в умовах тиску; - навички співробітництва; - навички самоусвідомлення та самооцінки; - визначення життєвих цілей і програм. У школі учні проводять більшу частину дня, займаючись складною розумовою працею. Тому повноцінне харчування вкрай необхідне. Завдяки наполегливій роботі адміністрації, класних керівників ми домоглися того, що всі учні школи харчуються гарячими обідами. Взимку контролюю рівень вітамінізації страв, що готуються працівниками їдальні. Хорошим прикладом щодо збереження та зміцнення здоров’я учнів є такі країни, як Німеччина та Бельгія. Так, діти у багатьох школах Німеччини на перервах можуть насолоджуватися безкоштовними яблуками й морквою. Експерти радять щоденно їсти близько 400 грамів овочів і фруктів. Безкоштовні яблука та морква для школярів обходяться німецькій владі у 12,5 млн.євро. Є прислів’я: “Одне яблуко в день – лікарі без роботи”. У початкових класах класоводи взимку проводять спеціальні акції: «День яблук» або «Цитрусовий тиждень», під час яких дитина протягом дня обов’язково їсть згадані овочі чи фрукти. Крім того, у меню їдальні обов’язково включено овочеві салати та свіжі фрукти. Вважаю, що багато дітей втрачають бажання вчитися ще й тому, що часто навчання перетворюється у ланцюг стресових ситуацій, особливо для дітей, що мають низьку успішність. Отож, для ефективного впровадження в педагогічну практику ідей здоров‘язбереження необхідне рішення трьох проблем: - Зміна ставлення вчителя до учнів. Педагог повинен повністю приймати учня таким, яким він є, і на цій основі намагатися зрозуміти, які його особливості, схильності, вміння та здібності, який можливий шлях розвитку. - Зміна світогляду вчителя, його ставлення до себе, свого життєвого досвіду в бік усвідомлення власних почуттів, переживань з позиції проблем здоров'язбереження. - Зміна ставлення вчителя до завдань навчального процесу педагогіки оздоровлення, яка передбачає не тільки досягнення дидактичних цілей, а й розвиток учнів з максимально збереженим здоров'ям. Виявляється, що гумор, в основі якого лежить усвідомлення учасниками комунікацій різного виду невідповідностей (між очікуваним і тим, що трапилося, між видимим і реальним і т. д.), пов'язаних з комічним ефектом, є і педагогічним засобом також. Гумор – знімає психологічну напругу і сприяє створенню доброзичливих взаємин. Тому для вчителя розвивати в собі і в своїх вихованцях почуття гумору – це означає сприяти зростанню творчого потенціалу своєї особистості і особистості підлітків. Посмішка - велика сила. Хороший жарт у вдалий момент здатний згуртувати людей на війні і в мирному житті, розкрити сенс подій і будь-яких явищ. Особливо необхідний гумор у роботі з дітьми. Бажаю всім педколективам йти з посмішкою по життю та створювати у кожній школі безпечні умови для навчання та праці, зберегти здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу.

Переглядів: 977 | Додав: tvvasilenko | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Меню сайту

Сайт НВК №3

 сайт НВК №3

Форма входу

Календар

«  Квітень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Важливі сайти

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер
Дніпропетровщина. Наш успіх - успіх України!
Петриківський розпис
Управління освіти і науки
Дніпродзержинської
міської ради

Цей день в історії

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Державні установи

Робота

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!